09 oktober 2006

Ondernemingsplan: zo ver, zo goed

Na vier dagen zwoegen was m'n ondernemingsplan vandaag zo ver dat het vandaag met Johan besproken kon worden. Naar het zich laat aanzien is het plan op zich vrij goed, er waren tenminste maar weinig wijzigingen. Op de exploitatiebegroting stonden een paar verzekeringen die ik eigenlijk de eerste paar jaar niet nodig zal hebben (arbeidsongeschiktheid, inventaris en bedrijfsschade) en dus geschrapt kunnen worden. Of beter gezegd: op nul gezet, want als m'n bedrijf een beetje lekker groeit gaan ze ooit wel nodig zijn.

Nu is het zaak om nog wat vergeten posten toe te voegen (zo stonden telefoon- en faxapparatuur er nog niet op, evenals de bijbehorende abonnements- en gesprekskosten) en alle andere posten te voorzien van juiste bedragen. Dat betekent onder dat ik de komende tijd maar eens bij de diverse banken en diverse verzekeringsmaatschappijen afspraken ga maken met hun adviseurs. Slechter kan ik er niet van worden, en ik zal toch ook offertes moeten hebben voor die verzekeringen. Verder moet er alvast jacht gemaakt gaan worden op potentiële klanten, en een huisstijl ontwikkeld worden, en een website gebouwd worden, en...

En dan is er natuurlijk nog de Startersdag van de Kamer van Koophandel eind oktober. Ik heb me al aangemeld, het wachten is nog even op de schriftelijke bevestiging.