17 oktober 2006

Blijven ze nou aan het bellen?

Het gaat kennelijk echt steeds beter met de economie. Als Bijstandstrekker met nog steeds geen daadwerkelijke uitkering ben ik verplicht om te solliciteren, wat ik gisterochtend dan ook weer netjes gedaan heb; vier sollicitaties deze keer. Een paar uur kwam er al een mail binnen van het eerste bureau (Exact Match, nooit eerder van gehoord); de functie-eisen waren wat aangescherpt, of ik dan toch nog belangstelling had, en of het geen probleem was dat ik voor die functie naar Amsterdam zou moeten. Antwoord achtereenvolgens: ja, en nee.

Vervolgens werd ik vanochtend door twee andere bureaus gebeld. Eerst door Adecco, voor een functie waarop ik een week eerder gesolliciteerd had. De dame wilde er even weten of het een probleem was dat het om een deeltijdfunctie ging (wat niet in de oorspronkelijke advertentie stond) van in eerste instantie 24 uur per week en daarna 8 uur per week, en wat m'n salarisindicatie was.

Een paar uur later belde Dactylo over een functie binnen een webwinkelproject in Harderwijk. Daar wilde men ook m'n salarisindicatie weten, en of ik de reisafstand geen probleem vond. Domme vraag, als ik dat een probleem zou vinden had ik toch zeker niet gesolliciteerd?

Of het wat wordt? Functie #1 en #3 waarschijnlijk niet, want geheid dat degene die daarover moet beslissen niemand wil hebben die meer dan 20 km van z'n werkplek woont. Functie #2 is een "definite maybe".