23 oktober 2006

Verkeerd geïnformeerd

Ik ben weer eens verkeerd geïnformeerd. Sonja blijkt wel degelijk opgeleid te gaan worden tot software test engineer, maar Yacht wilde haar zo graag hebben dat ze haar toch maar betaald in dienst gaan nemen. Ik ben er nog allerminst van overtuigd dat het allemaal gaat lukken, Sonja's eigenschappen kennende moet ik het eerst zien voordat ik het geloof.

En dan blijkt het ook nog eens de bedoeling te zijn dat ze over anderhalf à twee jaar doorschuift van test engineer naar test manager! Daar lijkt ze me al helemaal niet geschikt voor, en ik betwijfel of haar ondergeschikten blij zullen zijn met haar Duitse manier van leidinggeven. Het is tegenwoordig wel een geliefde methode bij het managersvolk, maar mijn ervaring is toch dat het werkvolk aanzienlijk minder enthousiast is over de momenteel heersende "Befehl ist Befehl" mentaliteit van de stropdassen.