30 oktober 2006

Volgende stap: de Algemene Voorwaarden

De bespreking met Johan ging vandaag over twee onderwerpen: m'n ondernemingsplan en m'n thuissituatie. Met m'n ondernemingsplan kan ik nu niet echt verder, het is wachten tot ik alle informatie met betrekking tot bedrijfsverzekeringen binnen heb, dan kan ik dat verwerken in het Financieel Plan. Volgens Johan ben ik goed op weg en heb ik een "goed doortimmerd" plan in elkaar gezet.

De komende twee weken ga ik me maar eens buigen over de Algemene Voorwaarden. De Kamer van Koophandel heeft modelvoorwaarden die aangepast zouden kunnen worden, maar die zijn in zo'n juridisch Nederlands gesteld en zo uitgebreid dat het een gigantische klus zou worden. Het zal waarschijnlijk makkelijker en beter zijn om te gaan bekijken hoe de concurrentie hun voorwaarden hebben opgesteld, en die vervolgens over te nemen en waar nodig aan te passen.

Wat de thuissituatie betreft: we zijn het er over eens dat daar een probleem ligt dat dringend opgelost moet worden, hoe dan ook. Anders wordt het niks met m'n eigen bedrijf.