04 november 2006

Startersdag Kamer van Koophandel

De Kamer van Koophandel heeft vandaag haar jaarlijkse Startersdag. Als lid van de doelgroep heb ik me daar ook maar voor aangemeld (kost niks, dus slechter kan ik er niet van worden), en dus ben ik vanochtend maar esns richting de Philips High Tech Campus gefietst. Viel dat even tegen. De Startersdag zelf bedoel ik dan, niet het fietsen.

Ik ben al zover gevorderd dat de Startersdag zowiezo weinig nieuws op zou leveren, maar het was ook nog eens matig georganiseerd. Een beetje een rommelig geheel, en dan hadden ze ook nog een route door het geheel uitgezet die niet of nauwelijks aangegeven was. Nog erger: ze hadden vier gebouwen in gebruik, en elk daarvan heeft z'n eigen eetgelegenheid -- en daar werd volop gerookt. Toch een serieus minpunt. Ook zou je je ter plekke kunnen aanmelden voor vier verschilllende presentaties (waaronder eentje "Parttime ondernemen" die wel eens interessant zou kunnen zijn), maar die heb ik zelfs nergens gevonden.

Uiteindelijk ben ik na anderhalf uur weer vertrokken zonder iemand gesproken te hebben, en met een stapel brochures waarvan eigenlijk alleen het "Handboek Ondernemen" van de Belastingdienst daadwerkelijk een aanwinst is. Die heb ik ook in digitale vorm, maar het zijn (even uit het hoofd) zo'n 160 pagina's, en dan leest een papieren versie toch een stuk makkelijker.